تست بوستر (Test Boosters) چیست؟

مکمل تست بوستر (Test Boosters) دارای اصلی‌ترین هورمون در رابطه با رشد عضلات، افزایش میل جنسی و بهبود قدرت جنسی هستند، که همان تستسترون است. این هورمون بر سلامت استخوان‌ها نیز تاثیرگذار است. ورزشکاران رشته بدنسازی برای رشد ماهیچه‌های خود به دنبال راه‌هایی هستند تا ترشح هورمون تستسترون را در بدن خود افزایش دهند، زیرا افزایش ترشح تستسترون برای یک بدنساز به معنای عضلات حجیم‌تر و با کیفیت‌تر و هم‌چنین قدرت بدنی بالاتر است. پس به طور کلی تست بوسترها استقامت بدنی یک ورزشکار را نیز بهبود می‌بخشند.

علایم کمبود ترشح تستوسترون در بدن کدامند؟

همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن ترشح تمامی هورمون‌ها در بدن کاهش پیدا می‌کند و هورمون تسترون از این قاعده مستثنی نیست. اگر این هورمون در بدن کاهش پیدا کند علائمی در بدن بروز پیدا می‌کند که هشداری برای کاهش این هورمون در بدن هستند.

مهم‌ترین علائمی که در صورت کاهش این هورمون در بدن بروز پیدا می‌کند اختلالات جنسی در مردان است. کمبود این هورمون در بدن سبب می‌شود اختلالاتی در نعوظ رخ دهد و همین امر سبب کاهش میل جنسی می‌شود. در صورت کاهش میل جنسی بیضه‌ها کوچک می‌شوند و همین امر سبب بروز افسردگی و یا عدم توانایی و تمرکز در مردان می‌شود.

هورمون تستوسترون نقش مهمی در عضله‌سازی دارد. اگر ترشح این هورمون در بدن کاهش پیدا کند بر توده عضلانی اثر می‌گذارد و سبب تحلیل رفتن آن می‌شود و همین امر یکی از دلایلی است که سبب می‌شود بسیاری از مردان در سنین بالا از مکمل بدنسازی افزایش سطح تستوسترون استفاده کنند.
البته ذکر این نکته در این‌جا حایز اهمیت است که تنها کاهش تستوسترون باعث بروز مشکلات نعوظ نمی‌شود. عوامل زیادی هستند که بر این امر اثر می‌گذارند. در صورت مشاهده چنین حالت‌هایی بهتر است سریعا به پزشک مراجعه کنید و هرگز بدون مشورت با پزشک قرص و یا مکملی را مصرف نکنید.

فواید مصرف مکمل تست بوستر:

  • بهبود فرآیند عضله سازی و سنتز پروتئین در عضلات
  • کمک به ترشح نرمال تستوسترون
  • بهبود سیستم هورمونی بدن
  • افزایش قدرت جسمانی
  • منجر به ترشح هورمون رشد و افزایش سطح تستسترون
بیشتر بخوانید  چه کسانی نباید پروتئین وی مصرف کنند؟

Test Boosters

نگرانی‌ها و عوارض جانبی مصرف این مکمل:

بیماری‌های مشکوک به دریافت تستسترون عبارت‌اند از:

  • دیابت
  • پروستات بزرگ شده
  • بیماری‌های قلبی و عروقی
  • سابقه سکته قلبی
  • کلسترول بالا و تری گلیسیرید مضر بالا
  • سرطان پستان (مردان و زنان)
  • بیماری‌های کبدی و کلیوی
  • مشکلات خواب
  • کم‌خونی.

خوردن سرخورد مکمل‌های تست بوستر می‌تواند مشکلات جبران ناپذیری ایجاد کند، از این رو توصیه می‌شود زیر نظر مشاور تغذیه این مکمل مصرف شود، هم‌چنین بانوان باردار نباید به هیچ وجه تستسـترون مصرف کنند!!!

طریقه و زمان مصرف Test Boosters:

بهترین زمان مصرف تست بوستر ، اگر مکمل شما به شکل کپسول یا قرص است مصرف روزانه برای هر ورزشکار حداکثر ۴ کپسول است که می‌توانید ۲ عدد را صبح و ۲ عدد را عصر همراه با غذا میل نمایید.

نکته مهم: دقت داشته باشید که کپسول یا قرص‌ها را با مقدار زیادی آب میل کنید.

نتیجه‌گیری:

تقویت کننده تستسترون یا همان تست بوستر، نوعی از مکمل‌های گیاهی به شمار می‌رود که هدف آن افزایش طبیعی هورمون تستسترون در بدن است. این مکمل‌ها معمولا دارای ریز مغذی‌هایی هستند که بدن مردان به طور طبیعی در آن کمبود دارند، مانند روی. هم‌چنین ممکن است حاوی آداپتوژن‌ها باشند که این مواد به سازگاری با استرس و بهبود وضعیت خواب ربط دارند. کمبود و محدودیت خواب به کاهش سطح ترشح تستسترون منجر خواهد شد و در حقیقت داشتن یک خواب آشفته نشان از کمبود این هورمون مهم مردانه دارد.

تقویت کننده تستسترون می‌تواند با افزایش هورمون تستسترون در یک حد طبیعی یا با ارائه پشتیبانی غیر مستقیم هورمون کار کند. در هر صورت باید بگوییم این مکمل به فرد در راستای رسیدن به سطح سلامت تستسترون کمک می‌کند و مزایای آن عبارتند از: ریکاوری سریع‌تر بعد از انجام تمرین، عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تر و هم‌چنین افزایش میل جنسی.

اگر هنوز در انتخاب مکمل تردید دارید پیشنهاد می‌کنیم که از مشاوره رایگان کارشناسان دنیای مکمل استفاده کنید و یا برای دریافت مشاوره رایگان با مربی ورزشی جناب آقای شهریار نعمتی با ما تماس بگیرید.

 

منبع: medicalnewstoday

به مقاله ی ما امتیاز دهید(ستاره ی سمت راست کمترین امتیاز و ستازه سمت چپ بیشترین امتیاز را دارد)
[مجموع رای ها: 10 میانگین امتیازها: 3.5]